Cliëntenraad Wsw Venlo Beesel en Bergen wint publieksprijs voor Cliënt in Beeld-prijs

Gem. Beesel Regio Venlo

Met overweldigende meerderheid heeft de Cliëntenraad Wsw van Venlo Beesel en Bergen samen
met de Klantenkamer Wsw Waalwijk, Heusden en Loon op Zand, de publieksprijs gewonnen van de
Cliënt in Beeld-prijs 2014.
Bij het tellen van de stemmen ging er gisteren een golf van verbale steun door de zaal voor de beide
cliëntenraden. Zij wonnen terecht de publieksprijs van de landelijke Cliënt in Beeld-prijs 2014. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Landelijke Cliëntenraad (LCR) en is dé prijs in cliëntenradenland. Dit jaar was het thema: ‘Mijn raad spreekt namens alle cliënten’. De prijs gaat naar een cliëntenraad of lid daarvan die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het bevorderen, verder vormgeven of verbeteren van cliëntenparticipatie.

“Cliëntenraad Wsw Venlo, Beesel en Bergen + Klantenkamer Wsw Waalwijk, Heusden en Loon op Zand viel in de prijzen volgens het publiek omdat zij een samenwerking en gezamenlijke actie hebben opgezet zodat de Nationale Ombudsman een onderzoek heeft ingesteld naar de uitvoering van de Wsw”, zo staat het op de site van de Landelijke Cliëntenraad. Mevrouw E. Snoeren van de Klantenkamer bevestigde nog eens dat het een grote eer is om deze prijs te krijgen: “Dit is een geweldige bevestiging van onze collega’s voor het werk dat we gedaan hebben.” Ook de heer T. Sanders benadrukte nog eens hoe belangrijk is het is om naar de mensen op de werkvloer te luisteren en daadwerkelijk actie te ondernemen als dat nodig blijkt. De heer Sanders, secretaris van de cliëntenraad in Venlo, nam gisteren samen met de voorzitter mevrouw A. Hütten de prijs in ontvangst. In het juryrapport staat dat de actie richting de Ombudsman “een geweldig voorbeeld is van samenwerking van diverse cliëntenpartijen. Ook uit de overige genoemde activiteiten van deze raden komt naar voren dat ‘samen oppakken’ een houding is en geen toeval.”

De Cliëntenraad SZW Den Haag won de juryprijs dit jaar. Beide winnaars ontvingen een beeld en een geldbedrag van €2500. Dit geld wordt door de winnaars van de publieksprijs besteed aan het maken van een filmpje over de doelgroep van de sociale werkvoorziening.

Tummers advertentie