Flat ontruimt na flinke brand

112 Nieuws Regio Venlo

In Venlo is woensdagavond een flat ontruimt nadat er brand was uitgebroken op de 4e verdieping. De brand ontstond in de woning van een 92-jarige bewoonster doordat een theelichtje een stoel in brand zette. Het vuur verspreidde zich daarna snel. De bewoners hebben nog geprobeerd te blussen, maar dat ging niet. Ze hebben het appartement op tijd verlaten.

De brandweer ontruimde het pand en evacueerde in totaal 34 mensen. De voornamelijk oudere bewoners werden opgevangen in een nabijgelegen gymzaal. De bewoonster van de uitgebrande flat moet voorlopig elders worden ondergebracht. Dat geldt hoogstwaarschijnlijk ook voor de bewoners van twee woningen op de vijfde en zesde verdieping, recht boven de uitgebrande flat. Die twee woningen liepen zware rookschade op.

DSC_4566.JPGFoto: David Dunnaway

Tummers advertentie